torsdag den 20. februar 2014

Brune Aber

Brune aber trak mere end lyserøde prinsesser ;-)
Så er jeg langt om længe blevet færdig med den brune jumpsuit som jeg besluttede at gå i gang med lige efter jeg blev færdig med Nicolais den grønne. Den gang jeg fik spørgsmålet om jeg gad at lave en jumpsuit til en lille pige på tre år, tænkte jeg umiddelbart i lyserødt og pink, i glimmer og prinsesser. Som mor til tre drenge, er det sjældent man får lov til den slags ;-) Men den gang jeg kom ned i Stof og Stil for at købe ind til projektet, var det alligevel ikke det, jeg havde lyst til.

Jeg er godt tilfreds med lynlåset i hætten!
Jeg har altid godt kunne lide brunt og når jeg så stoffet med de små aber, var jeg ikke i tvivl om hvordan den lille jumpsuit skulle se ud. Når den bliver for lille til hende, er der måske også en mulighed for, at hendes lillebror kan overtage den.

Sidste gang syede jeg efter et mønstre fra Stof og Stil, hvilket jeg ikke var så glad for. Derfor valgte jeg denne gang et mønstre fra Stof 2000 og jeg synes at resultatet blev mere professionelt. Jeg kunne bedre lide den måde de lavede hætten på, hvor lynlåset blev syet ind imellem hætten og foret.

Mit livs første side-lomme
Desuden havde de en variant hvor man kunne vælge at lave side lommer i stedet for kænguru lommer. Jeg kan egentlig godt lide begge dele, men nu havde jeg jo prøvet det andet og tog derfor opfordringen. Jeg synes det var lidt "tricky" at få kantene pæne til sidst, men efter 10-15 forsøg, var jeg ok tilfreds.

Dragten var en gave til vores lille kusine der blev tre år i slutningen af februar. Den passede fint, men jeg synes den sidder lidt for stramt over benene. Jeg synes, der skal være masser af plads i en jumpsuit og tanken på at den strammer over benene, virker forkert. Men hun virker glad alligevel!

Ella i brune aber

2 kommentarer:

  1. Den er TOTALT FED! Jeg elsker også bare brun, og som du selv skriver, så er den også lidt mere 'køns-neutral'. Det er godt at prøve sig lidt frem med nogle forskellige mønstre (selvom vejen kan være lang og hård!), så man til sidst for samlet en bunke med GODE mønstre til fremtidig brug!

    Fin detalje med lommerne :-)

    SvarSlet
  2. Ciao søde ven - håber at I havde en SKØN dag i går og hygger med familien nu her i weekenden :-)))) KH L

    SvarSlet