lørdag den 9. august 2014

Fredagshygge

Fra Stof og Stil
En gang under foråret, fandt jeg et tyndt, elastisk stof i Stof og Stil jeg ikke helt kunne stå for. Jeg købte en meter og tænkte, at jeg nok skulle finde på et eller andet. Og det gjorde jeg. En fredag aften besluttede jeg at det skulle blive en bluse og brugte et supernemt t-shirt-mønstre fra Stof og stil jeg havde liggende hjemme. Jeg har gjort ærmerne strammere end de skal være ifølge mønstret.

Måske bliver den pænere med en
langærmet bluse indenunder?
I halsen fik jeg syet et sort kantbånd og i forbindelse med det, var det ved at gå helt galt. Jeg tænkte slet ikke over, at der ikke var noget stræk i båndet og jeg kan lige nøjagtig trække blusen over hovedet. Jeg formoder, det er en typisk nybegynderfejl. Udover det, var klokken ret meget på det tidspunkt hvor kantbåndet skulle i ;-)

Jeg har brugt  blusen én gang og er ikke helt sikker på at jeg kommer i den igen. Måske bliver den pænere om jeg bruger en langærmet, sort blus indenunder istedet for den med smalle stropper? Jeg begynder at blive lidt træt af bruge både tid og penge på projekter som bare ligger bag lukkede døre.

1 kommentar:

  1. Den er da mega-flot på dig!!! :-) Den skal du da bare bruge og bruge igen! Men jo, det er irriterende at investere en masse tid og penge i/på projekter, som så alligevel bare kommer til at ligge og samle støv...

    Argh, det der med det ikke-elastiske kantbånd lyder også som en typisk fejl, jeg kunne finde på at lave!!!! Især en sen aftenstime...hahaha!

    Hvilken type sting har du brugt til at sy blusen med (nu hvor du ikke har en overlocker ;-))? KH L

    SvarSlet