fredag den 10. oktober 2014

Hættehygge

Langt om længe har symaskinen fået lov at komme frem igen. Jeg har ikke min faste syplads - endnu - så i de perioder jeg syr, står maskinen i et hjørne af spisebordet. Det går men det er lidt besværlig hver gang man skal til at sy og have det hele frem og så roder det voldsomt. Jeg har en drøm om at få mit helt eget hjørne, men selv om vi bor i et stort hus, er det svært at finde det rigtige sted.

Nicolai har endnu en gang fået lov at stå model til mine projekter og denne gang blev det til en hættetrøje. Jeg havde en fridag og nød den luksus at bare kunne sidde i flere timer i træk og bare sy. Mønstre og stof er fra Stof og Stil og det quiltede stof er noget af det blødeste og mest behagelige! Og vildt sjovt at sy i! Når trøjen var næsten færdig, tog jeg Nicolai med i butikken så måtte han selv vælge for til hætten og på den måde være med til at selv designe den. Det gjorde han da godt?

Jeg kunne rigtig godt lide idéen om at bruge samme stof som i selve trøjen til ribkanten i ærme og forneden. 



3 kommentarer:

  1. Hey! Hvor er den bare fed - jeg har selv luret efter det fine bløde quiltede stof i butikken!!! :-) Og ja, det er smart at bruge samme stof til fx ribkanter. Det har jeg også gjort til en af Bettefisens nyeste bluser, som jeg lavede for nogle uger siden (har ikke fået lavet indlæg herom). Det er godt at kunne variere sine materialer og looket ind imellem :-)

    Og altid fedt for børnene at kunne få medindflydelse på det kreative - han valgte noget fint stof :-)

    Håber inderligt at du får en fast syplads et sted i huset! Det betyder SÅ meget for både motivationen og arbejdet...men det er lidt en luksus at have sit eget syværelse. Jeg er privilegeret på det område - MEN værelset fungerer altså alligevel ikke bare som syværelse...det flyder med alt muligt andet derinde. Det er lidt en rodeværelse! ;-))))

    Håber alt er vel - dejligt med en kreativ opdatering fra dig. KH L

    SvarSlet
  2. Hey Lilly, tak for den dejlige, lange kommentar fra dig! Jo, jeg er kommet lidt i gang med syningen igen og jeg nyyyder det. Jeg er også kommet lidt videre med mine planer om mit eget syhjørne, i hvert fald i tankerne. Men jeg er begyndt at tro på, det nok skal lade sig gøre.
    Se forresten her: http://luftibudgettet.dk/
    Er begyndt på at flytte over i WordPress, men er usikker på om det er bedre? Vil gerne høre din mening - flip eller flop.
    Jeg ser frem til at snart se mere af dig på bloggen! ;-)
    Kh

    SvarSlet
  3. Hej igen! Det lyder alt sammen godt og lovende - glæder mig til at høre og se mere :-))))

    Det ser da flot ud hos WordPress - men om det er bedre aner jeg faktisk ikke...bob bob. Jeg har ikke selv erfaring med WordPress. KH L

    SvarSlet